Is een wastafel verplicht in een sociale huurwoning?

Ik ben aan het rondkijken naar een huurwoning. Op de site van de verhuurder heb je vaak alleen een plattegrond om op af te gaan.

Nu valt me bij één woning op dat er geen wastafel is aangegeven op de plattegrond (terwijl dat bij andere woningen wel consequent wordt gedaan). Geen wastafel in de wc, noch in de badkamer. Ik heb dat persoonlijk nog nooit gezien/gehoord.
Als de enige kraan in de keuken staat dan zou je na een sanitaire stop daar je handen moeten wassen en eveneens je tanden moeten poetsen, etc.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar de regelgeving inzake sanitaire voorzieningen in sociale huurwoningen.

Het gaat om een woning in een portiekflat van 1965
Inhoud WC is 1,1 m2
Inhoud badkamer is 2,4 m2

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
4.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verplicht is een keukenblok met gootsteen, dus kraan met water en afvoer. Dat weet ik. Bij particuliere verhuurder iig . https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1673039

Antwoorden (1)

Het is niet verplicht en bij flat/portiekwoning komt dit vaker voor. Het gaat hier ook om een kleine woning jaren 60 en gelijkvloers,dus paar stappen en je bent in de keuken. Maar dit is een basis bouwtekening,dus je weet niet hoe het er werkelijk uitziet.